ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක්ද? ඉස්ලාමයේ මුහුණු දෙක



 #ඉස්ලාමයේ මුහුණු දෙක. . . තවමත් සිනාසෙමින්


සියලුම #මුස්ලිම්වරු ත්‍රස්තවාදයෙන් ප්‍රතිලාභ ලබන්නේ ඇයි?


මම පළමුව මෙය සඳහන් කළ යුතු ව ඇත. මම #ඉස්ලාමය ගැන විවේචනාත්මක මතයක් දැරීම ට හේතුව, මට #මුස්ලිම් ප්‍රජාව ගැන විවිධ පාර්ශ්ව පවසා ඇති රිණාත්මක දේවල් නොවේ. බුදුන් වහන්සේ, කාලාම සූත්‍රයේ 4 සහ 10 ගාථා වල පවසා ඇති අයුරින්, මම #ඉස්ලාමය ගැන මම ම සොයා දැන ගත්තා විනා, මගේ ම මව පැවසූ දේ වත් විශ්වාස නොකළෙමි. මම මගේ ම මව ට පවා පැවසූ කාරණයක් නම්, #ඉස්ලාම් සැබැවින් ම සාමයේ ආගමක් බව යි.


 #ඉස්ලාමය පිළිබඳ මගේ විශ්වාසයන් එතැන් සිට වෙනස් වී ඇත (බොහෝ දුරට මම #ඉස්ලාමය හැදෑරූ නිසා). එසේ වුවද, #මුස්ලිම් ආගම ආරක්ෂා කිරීමට මා මෙතරම් ඉක්මන් වූයේ මන්දැයි මට මෑතකදී වැටහුණි. වසර ගණනාවක් පුරා, මම #මුස්ලිම්වරුන් කිහිප දෙනෙකු දන්නා අතර ඔවුන් බොහෝ දෙනෙක් කාරුණික, සාමකාමී පුද්ගලයන් වූහ. ඇත්ත වශයෙන්ම, #මුස්ලිම්වරුන්ගෙන් සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයක් සාමාන්‍ය, විශ්වාසවන්ත, සාමකාමී පුද්ගලයන් වන අතර, ඔවුන්ගේ දෛනික ජීවිතය ගත කරන්නේ ගොඩනැගිලි පුපුරවා හැරීමේ අදහසින් නොවේ.


මෙම #මුස්ලිම්වරුන්ගේ කරුණාවන්ත ස්වභාවය බෞද්ධයන් කෙරෙහි ප්‍රබල මානසික බලපෑමක් ඇති කරයි. එය අපට කියන්නට හේතු වන්නේ, "විනාඩියක් ඉන්න, #ඉස්ලාමය නරක විය නොහැක, මන්ද #මුස්ලිම්වරු එතරම් යහපත් පුද්ගලයන් වන බැවිනි. මේ අනුව, ගොඩනැගිලි සහ උමං මාර්ග පුපුරවා හරින ත්‍රස්තවාදීන් අන්තවාදීන් විය යුතුය." අප මේ ගැන ඒත්තු ගැන්වූ පසු, මා වරක් කළාක් මෙන් #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීමට පවා අපට හැකිය. මිනිසුන් ත්‍රස්තවාදීන් කෙරෙහි කෝපයෙන් සිටින බව අපි දනිමු. මෙම කෝපයට පත් පුද්ගලයින්ගෙන් සමහරෙකුට #මුස්ලිම්වරුන් කෙරෙහි ඔවුන්ගේ කෝපය පිට කිරීමට අවශ්‍ය විය හැකි බව අපි දනිමු. එබැවින් අපගේ #මුස්ලිම් මිතුරන් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා අපි #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීම ට කටයුතු කරමු. මිනිසුන් ආරක්ෂා කිරීම නිසැකවම උතුම් ඉලක්කයක් වන නමුත් #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීම සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් කතාවකි.


“සඳූ, #ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක් යැයි ඔබ විශ්වාස කරනවාද” කියා යමෙකු මගෙන් ඇසුවොත්? මගේ පිළිතුර "ඔව්" හෝ "නැත" නොවේ. ඒ වෙනුවට මගේ ප්‍රතිචාරය වනුයේ, “ඔබ‘ #ඉස්ලාම් ’යැයි පැවසූ විට ඔබ අදහස් කරන්නේ කුමක්දැයි මට මුලින්ම කියන්න, මන්ද එය විවිධ ආකාරවලින් භාවිතා වන යෙදුමකි. “#ඉස්ලාම්” යන්නෙන් අප අදහස් කරන්නේ ලොව පුරා මිලියන සිය ගණන ක ජනතාවක් විසින් අනුගමනය කරනු ලබන ආගම නම්, මට "ඔව්" ලෙස පිළිතුරු දිය හැකිය, මන්ද එය බොහෝ මිනිසුන්ට (සියල්ලන්ටම නොවුනත්) සාමයේ ආගමකි. නමුත් “#ඉස්ලාම්” යන්නෙන් අප අදහස් කරන්නේ මුහම්මද් තුමා ඉගැන්වූ ආගම නම්, මට “නැත” යැයි ප්‍රතිචාර දැක්වීම ට සිදු වේ.


මේ අවස්ථාවේදී මගේ #මුස්ලිම් පාඨකයින් තමන්ටම කියාගනු ඇත, "මෙම අවිශ්වාසවන්තයා අදහස් කරන්නේ කුමක්ද? #ගේබ්‍රියෙල් දේවදූතයා විසින් #මුහම්මද් නබිතුමාට ලබා දුන් දින සිට ශුද්ධ වූ අල් #කුර්ආනය තුළ පරිපූර්ණ ලෙස ආරක්ෂා වී ඇත්තේ එකම #ඉස්ලාමයක් පමණි." කෙසේ වෙතත්, අල් #කුර්ආනය පරිපූර්ණ ලෙස සංරක්‍ෂණය කර ඇත යන අදහස මෙන් ම #ඉස්ලාමයට ඇත්තේ එක් මුහුණක් පමණක් යන අදහස ද සම්පූර්ණයෙන්ම අසත්‍යයකි. #ඉස්ලාමයේ සෑම විටම මානසික අර්බුදයක් ඇති වී ඇති අතර, එය විශේෂිත මානසික රෝගයකින් පෙළෙන බව හඳුනා ගැනීමට නම්, එය බහු පුද්ගල ආබාධයකින් පෙළෙන බව මම තර්ක කරමි. නොඇදහිලිවන්තයන් සමඟ සාමයෙන් ජීවත් වීමට අවශ්‍යද, නැතිනම් ඔවුන්ගේ නොඇදහිලිකාර හිස් යෝධ පිරමීඩයකට ගොඩගැසීමට අවශ්‍යද යන්න තීරණය කිරීමට #ඉස්ලාමයට කවදාවත් නොහැකි වී තිබේ. මට විශ්වාසයි බොහෝ දෙනෙක් මෙහි එකඟ නොවනු ඇත, නමුත් ඔවුන් ලොව වඩාත් ම සාධක සහිතව ම ඔප්පු කළ හැකි කරුණු සමඟ එකඟ නොවනු ඇත. ඒ ගැන සිතන්න. 


ක්‍රිස්තියානි බහුල රටවල් වලින් මැද පෙරදිග ට එල්ල කරන ප්‍රහාර වලට විරෝධය දැක්වීම සඳහා එක් #මුස්ලිම්වරයෙක් ලංකාවේ පල්ලිය ක ට මරාගෙන මැරෙන බෝම්බ ප්‍රහාරයක් එල්ල කරන විට, තවත් #මුස්ලිම්වරයෙක් අහිංසකයන් ඝාතනය කිරීම ගැන ඔහුට ශාප කරයි. එක් #මුස්ලිම් කණ්ඩායමක් ගොඩනැගිල්ලකට ගුවන් යානයක් පියාසර කරන අතර තවත් පිරිසක් ප්‍රහාරය හෙළා දකී. එක් #මුස්ලිම් ජාතිකයෙක් මගීන්ගෙන් පිරුණු බස් රථයකට බෝම්බයක් පුපුරවා හරින අතර තවත් #මුස්ලිම්වරයෙක් සවස් වරුවේ ප්‍රවෘත්තිවල “#ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක්” යැයි පවසයි. සෑම පැත්තක්ම අල් #කුර්ආනය එහි ක්‍රියාවන්ට සහාය දැක්වීම සඳහා උපුටා දක්වයි. කෙසේ වෙතත්, ඒ සෑම පුද්ගලයෙක් ම #මුහම්මද් ගේ ආදර්ශය අනුගමනය කරන බව සැලකිල්ලට ගැනීම ඊටත් වඩා වැදගත් විය හැකිය.


 #ඉස්ලාමය බහුවිධ පෞරුෂත්ව ආබාධයකින් පෙළීමට හේතුව එහි නිර්මාතෘවරයාද මෙම ආබාධයෙන් පෙළීමයි. ඇත්ත වශයෙන්ම මෙය වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන් ගත යුතු යැයි මම අදහස් නොකරමි. එයින් අදහස් කෙරෙන්නේ #මුහම්මද් ගේ හිස තුල සිදු වූ සුවිශේෂී සංසිද්ධියක් විස්තර කිරීම පමණි. #මුහම්මද් මුලින්ම ඔහුගේ “හෙළිදරව් කිරීම්” ලැබීමට පටන් ගත් විට, මක්කම නගරයේ ඔහුගේ අසල්වැසියන් බොහෝ දෙනෙක් ඔහුට සමච්චල් කිරීමට හා පීඩා කිරීමට පෙළඹුණි. #මුහම්මද් ඔවුන්ගේ දුරාචාර ජීවන රටාවට හා ඔවුන්ගේ ධනයේ ප්‍රභවයට තර්ජනයක් විය (නගරයේ මිථ්‍යාදෘෂ්ටික පිළිම මගින් විශාල ආදායමක් උපයා ගන්නා ලදි), එබැවින් ඔහුව නැවැත්වීමට හෝ අවම වශයෙන් අපකීර්තියට පත් කිරීමට සිදුවිය. මෙම කාලය තුළ #මුහම්මද් නිහතමානී, බොහෝ ආකාරවලින් භක්තිමත්, තමාට දුන් පණිවිඩයට කීකරු වූ, දුප්පතුන්ට දීමට විශ්වාසවන්ත වූ අතර, පොදුවේ ගත් කල, සදාචාරාත්මක ආදර්ශයකි. සාරාංශයක් ලෙස, ඔහු අද ලෝකයේ අප දකින කැපවූ #මුස්ලිම්වරුන්ගේ කදිම උදාහරණ මෙන් විය. ඔහු සාමයේ ආගමක් දේශනා කළ අතර, මේ කාලයේ සිට අපට ඇති හදීස් මගින් ඔහුගේ සාමකාමී ස්වභාවය පිළිබිඹු වේ.


පසුව යමක් සිදුවිය. #මුහම්මද් මක්කමෙන් පලා ගොස් මෙදිනා වෙත සංක්‍රමණය වූ අතර එහිදී ඔහුගේ දේශපාලන බලය වේගයෙන් වැඩි විය. වැඩි කල් යන්නට මත්තෙන් ඔහු සහ ඔහුගේ අනුගාමිකයන් නව ආගමට සහය දැක්වීම සඳහා තවලම් මංකොල්ල කෑම ට පටන් ගත් අතර, [1] #මුහම්මද් ගේ සතුරන් වැඩි වූ අතර ඔහුගේ අනුගාමිකයන්ද එසේමය. ඉන් පසුව සිදුවන දේ විස්තර කළ හැක්කේ #ඉස්ලාමයට යටත් වීම ප්‍රතික්ෂේප කළ අයට භීෂණ සමයක් ලෙස පමණි. #මුහම්මද් ට එරෙහිව උපහාසාත්මක කවි ලිවීම නිසා ස්ත්‍රීන් හා පුරුෂයන් දෙපාර්ශ්වය ම ඝාතනය කරන ලද අතර #ඉස්ලාමීය ඇදහිල්ලෙන් ඉවත්ව ගිය අය සමූල ඝාතනය කරන ලදී. #මුහම්මද් ට එරෙහිව කවියක් ලිවීම නිසා එක් කාන්තාවක් අඳුරේ දී ඝාතනය කරන ලදී; ඇය ඝාතනය 


කිරීමෙන් පසු #මුහම්මද් ප්‍රකාශ කළේ “එළුවන් දෙදෙනෙක් ඇය වෙනුවෙන් හිස සලන්නේ නැත” යනුවෙනි.[2] 


 #මුහම්මද් ට යටත් වූ යුදෙව්වන් සිය ගණනක් ඝාතනය කරන ලදුව, ඔවුන් ගේ භාර්යාවන් සහ දරුවන් වහල් කම ට ගන්නා ලදී [3] 


වයස අවුරුදු සියයකට වඩා වැඩි යැයි කියනු ලබන අන්ධ මිනිසෙකුගේ හිස පළා, විවර කරන ලද්දේ, තමාට ඇස් පෙනේ නම් #මුහම්මද් ට දූවිලි අතලොස්සක් විසි කරන බව පැවසීම නිසා ය. [4]


උක්බා නම් මිනිසෙකු #මුස්ලිම්වරුන් විසින් ඝාතනය කිරීමට ආසන්නව සිටියදී, “නමුත් #මුහම්මද්, මගේ දරුවන් රැකබලා ගන්නේ කවුද?"යි ඇසූ විට, #මුහම්මද් ඒ දුක ට පත් වූ මිනිසා ට පිළිතුරු දුන්නේ නිරය ඔවුන්ව බලා ගන්නා බව පවසමිනි. [5]


ඇත්ත වශයෙන්ම, මෙහි ලැයිස්තුගත කර ඇති ඒවාට වඩා ප්‍රචණ්ඩත්වයට උදාහරණ බොහෝමයක් ඇත, නමුත් #ඉස්ලාමයට යටත් වීම ප්‍රතික්ෂේප කරන අයට #මුස්ලිම්වරුන් සැලකිය යුතු ආකාරය පිළිබඳ #මුහම්මද් ගේ අදහස පිළිබඳ චිත්‍රයක් සැපයීමට මේවා ප්‍රමාණවත් විය යුතුය. යටත් වීමෙන් පසු හිස ගසා දමා හිස් අගල් වලට ගොඩ කරන ලද 600-900ක් තරම් වූ යුදෙව් පිරිමි ළමයින් ට සහ පිරිමින් ට #ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක්ද? දරුවන් පස්දෙනා අතර සිටියදී ම පිහියෙන් ඇන මරා දැමූ කාන්තාවට #ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක්ද? #මුහම්මද් ට විරුද්ධව කතා කිරීමට එඩිතර වූ ඕනෑම කෙනෙකුට එය සාමයේ ආගමක්ද? නැත, එය එසේ නොවේ. අවසානයේදී #මුහම්මද් ට ඔහුගේ ප්‍රචණ්ඩකාරී ආශාවන් ට කීකරු වන කැපවූ අනුගාමිකයන් කණ්ඩායමක් සිටි විට #ඉස්ලාමය සාමයේ ආගමක් නොවීය.


මූලික ඓතිහාසික විශ්ලේෂණයක් භාවිතා කරමින් ඉස්ලාමයේ ස්වභාවය පිළිබඳව අප මෙම ප්‍රශ්නයට එළඹ ඇති බව සැලකිල්ලට ගන්න. #ඉස්ලාමය පිළිබඳ සාකච්ඡා සාමාන්‍යයෙන් අල් #කුර්ආනයේ සමහර වගන්ති වටා කැරකෙන නමුත් එවැනි සාකච්ඡා බොහෝ විට ඵලදායි නොවේ. එයට හේතුව අල් #කුර්ආනය නොඇදහිලිවන්තයන් කෙරෙහි දක්වන ආකල්පය, හැම අවස්ථාවක ම එක ම නොවීම යි.  බොහෝ දුරට මෙම කාරණාව සම්බන්ධයෙන් අදහස් දැක්වූ #මුහම්මද් ගේම නොගැලපීම ඊට හේතුවයි. අල්-කුර්ආනයට අනුව “ආගම තුළ බල කිරීමක් නැත” (2: 256) යනුවෙන් #ඉස්ලාමය පිළිබඳ සංවාද වලදී මුස්ලිම්වරයකු තර්ක කළ හැකිය. විචාරකයෙකුට ඊට වඩා වෙනස් ඡේදයකින් පිළිතුරු දිය හැකිය:


ධර්ම පුස්තකය ලත් අය අතුරින් කවුරුන් #අල්ලාහ් ව සහ පරමාන්ත දිනය විශ්වාස නොකරන්නේ ද #අල්ලාහ් හා ඔහුගේ රසූල්වරයා තහනම් කළ දෑ තහනම් ලෙස නොගන්නේ ද සත්‍යය දහම (#ඉස්ලාමය) දහමක් ලෙස පිළිනොගන්නේ ද ඔවුන් (ස්ව කැමැත්තෙන්) යටත් වූවන් ලෙස දෑතින් ජිස්Zයා නම් බද්ද ලබා දෙන තෙක් ඔවුන් සමඟ නුඹලා යුද වදිවු. (9:29)


මෙයට #මුස්ලිම්වරයා පිළිතුරු දෙමින්, “ඔව්, එය විශ්වාස නොකරන අයට එරෙහිව සටන් කිරීමට කියනවා, නමුත් එය අදාල වන්නේ #ඉස්ලාමයට පහර දෙන නොඇදහිලිවන්තයන් ගැනයි.” මේ අනුව, බොහෝ #මුස්ලිම්වරුන්ට අනුව, #ඉස්ලාමය සටන් වදින නමුත් ආත්මාරක්ෂාව සඳහා පමණි. ඉතින් කවුද හරි? විවාදයට විසඳුම ඉස්ලාමය පිළිබඳ ඓතිහාසික පරීක්ෂණයකින් සොයාගත හැකිය. #මුස්ලිම්වරුන්ට තර්ජනය කරන විට පමණක් පහර දීමට අවසර ඇති බව සත්‍යයකි, නමුත් ඉතිහාසය පෙන්නුම් කරන්නේ මුල් #මුස්ලිම්වරුන් තර්ජනයක් ලෙස සැලකූ දේ ය. #ඉස්ලාමයට සම්පූර්ණයෙන් යටත් වීම හැර වෙනත් ඕනෑම දෙයක් #ඉස්ලාමයට තර්ජනයක් ලෙස සලකනු ලැබූ අතර, එබැවින් සම්පූර්ණ යටත් වීම හැර වෙනත් ඕනෑම දෙයකට දැඩි සතුරුකමක් ඇති විය. #මුහම්මද් ට එරෙහිව භාවිතා කරන විට කවි සහ ගීත රචනා පවා මරණ දඬුවම නියම කිරීමට ප්‍රමාණවත් විය.[6]


එබැවින් #මුස්ලිම්වරුන්ට සාමයෙන් ජීවත් වීමට උගන්වන අල් කුර්ආනයේ වාක්‍ය මුහම්මද් තුමාගේ ජීවිතයේ ඓතිහාසික සන්දර්භය තුළ විමසා බැලිය යුතුය. මෙම ඓතිහාසික සන්දර්භය #ඉස්ලාමයේ නවීන පැතිකඩයන් පිළිබඳව ද ආලෝකය විහිදුවයි.


නිදසුනක් වශයෙන්, සියවස් දහතුනකට පෙර, සාපේක්ෂව සාමකාමී #මුහම්මද් මක්කමෙන් පලා ගියේ දැඩි හිංසා පීඩා නිසා ය. ඔහු නගරයෙන් පලා යද්දී සාමයේ මාවත ඔහු පසුපසින් ඈතට ගියේය. අවසානයේදී ඔහු හමුදාවේ ප්‍රධානියා ලෙස ආපසු පැමිණි අතර ඔහුට විරුද්ධ වීමට තරම් නිර්භීත වූයේ ස්වල්ප දෙනෙකි. #ඉස්ලාමීය නීතිය හදිසියේම උත්තරීතර වූ අතර එහි සතුරන්ට අනතුරු ඇඟවීම සඳහා ලේ වැකි කතා රාශියක් ඉදිරිපත් විය. ඒ හා සමාන සංසිද්ධියක් අද ලෝකයේ ද දක්නට ලැබේ. #මුස්ලිම්වරු සුළුතරයක සිටින විට (ඔවුන් ලංකාවේ බොහෝ පැති වල වෙසෙන්නාක් මෙන්) පණිවුඩය සෑම විටම "අපි එකිනෙකා සමඟ සාමයෙන් ජීවත් වෙමු. මක්නිසාද යත් #ඉස්ලාමය ඉවසීමේ සහ අවබෝධයේ ආගමකි." ඉස්ලාමය රට පුරා ව්‍යාප්ත වූ පසු, පණිවිඩය හදිසියේම වෙනස් වන්නේ “#නබිතුමාට එරෙහිව නැගී සිටින ඕනෑම අයෙකු මරණයට සුදුසුය!”


පුදුමයට කරුණක් නම්, මෙම උපක්‍රමය #ඉස්ලාමයට විශිෂ්ට ලෙස සාර්ථක වී තිබීමයි. වසර දහසකට වැඩි ලේ වැගිරීම් තිබියදීත්, #මුහම්මද් කිසි විටෙකත් කිසිවෙකුට හානියක් නොකළ මෘදු, නිහතමානී මිනිසෙකු බවත්, ඔවුන්ට එරෙහිව යුද්ධ ප්‍රකාශ නොකළ සියලු දෙනා සමඟ සාමයෙන් සිටීමට #ඉස්ලාමය තම අනුගාමිකයන්ට උගන්වන බවත් බොහෝ දෙනෙකුට ඒත්තු ගොස් තිබේ. ඔසාමා බින් ලාඩන් වැනි අය දහස් ගණනක් අහිංසක මිනිසුන්ට එරෙහි ප්‍රහාරයක් සඳහා #මුස්ලිම් කණ්ඩායමක් සංවිධානය කරන විට, ඔහු උමතු විය යුතු යැයි සියලු දෙනා පවසන අතර ලොව පුරා ජනයා #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීමට ඉක්මන් වෙති. ප්‍රතිඵලය හුදෙක් පුදුම සහගතය. රුසියාව, ස්පාඥ්ඥය, ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය, එංගලන්තය, ඊශ්‍රායලය සහ ලොව පුරා රටවල් ගණනාවක #මුස්ලිම්වරු ත්‍රස්ත ක්‍රියා සිදු කරති. ඒ ගැන සිතන්න. #මුස්ලිම්වරයෙක් බස් රථයක් පුපුරවා හරින නමුත් අනෙක් #මුස්ලිම්වරුන්ට ඒ සඳහා හිංසා පීඩා කරනු දැකීමට මිනිසුන් කැමති නැත, එබැවින් ඔවුන් #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීමට පටන් ගනී. ව්‍යවස්ථාදායකයන් මේ සම්බන්ධයෙන් වඩාත් ක්‍රියාකාරී වේ. #ඉස්ලාම් දහම ගැන නිදහසේ කතා කිරීමට තහංචි පමුණුවනනීති සෑම තැනකම (එක්සත් ජනපදයේ සහ මහා බ්‍රිතාන්‍යයේ පවා) පැන නගී, ඉස්ලාමයට එරෙහි ප්‍රකාශ නොඉවසන බව ප්‍රකාශ කරයි. අල්# කුර්ආනයේ ඡේද උපුටා දැක්වීම නිසා, ශ්‍රී ලාංකේය භික්ෂූන් වහන්සේ ලා සිර ගෙට යැවූ අවස්ථා ද ඇති වී තිබෙයි!


අද ලොව ඕනෑ ම තැන ට සිදු වෙන #ඉස්ලාමීය ත‍්‍රස්ත ප‍්‍රහාර, #ඉස්ලාමය වඩාත් ශක්තිමත් වීමට උපකාරී වනු ඇත. #ඉස්ලාමයට එරෙහි කෙටි කාලපරිච්ඡේදයක් පවතිනු ඇත, නමුත් දුමාරය ඉවත් වූ පසු (වචනාර්ථයෙන් හා සංකේතාත්මකව), ලෝකය යළිත් වරක් #ඉස්ලාමය ආරක්ෂා කිරීමට ඉක්මන් වනු ඇති අතර, තවත් පනත් සම්මත වනු ඇත.


 #ඉස්ලාමය කෙතරම් ප්‍රචණ්ඩකාරී වුවත්, එහි මුහුණු දෙක එකම හිසක කොටසක් බව මිනිසුන් හඳුනා ගැනීමට අපොහොසත් වන තාක් කල් (සහ නව නීති මගින් #ඉස්ලාම් දහම විවේචන වල ට තහනම් දෙයක් බව ට පත් වන බැවින් මුහුණු දෙකම සන්සුන්ව සිනාසෙයි), #මුහම්මද් ගේ ව්‍යාජ ඉවසීම පිළිබඳ අධිරාජ්‍යය දියුණු වනු ඇත.


සමහර විට ඔසාමා බින් ලාඩන් ට සෑම කෙනෙකුම සිතන තරම් පිස්සු නැත යි කීවා ට කම් නැත. මන්ද ඔහුගේ සැලැස්ම පරිපූර්ණ ලෙස ක්‍රියාත්මක වන බැවිනි. ඔහුගේ සහ එබඳු අනෙක් අය ගේ ප්‍රහාර ලෝකයේ #ඉස්ලාමයේ ස්ථාවරය ශක්තිමත් කරයි. සැබැවින් ම, බොහෝ #මුස්ලිම්වරුන්ට වඩා බින් ලාඩන් සැබෑ #ඉස්ලාමයට කැපවී සිටී. දෙවියන්ගේ නාමයෙන් සටන් කරන ලෙස #මුහම්මද් #මුස්ලිම්වරුන්ට පවසා සුළු ප්‍රතිරෝධයක් හේතුවෙන් පිරිමින්, කාන්තාවන් සහ ළමයින් ඝාතනය කිරීමෙන් ඔහුගේ අරුත පෙන්නුම් කළහොත් කැපවූ #මුස්ලිම්වරයෙකු කළ යුත්තේ කුමක්ද? 


භක්තිමත් #මුස්ලිම්වරු, අවට සිටින අවිශ්වාසවන්තයින් සමඟ සාමයෙන් ජීවත් විය යුතුද? නැතහොත් අවිශ්වාසවන්තයින් ගේ ඇඳන් මත ම ඔවුන් ව ඝාතනය කරමින් මුහම්මද් තුමාගේ ආදර්ශය අනුගමනය කළ යුතුද? [7]


බොහෝ #මුස්ලිම්වරු තම අසල්වැසියන් සමඟ සාමයෙන් ජීවත් වීමට කැමති වීම ගැන මම සතුටු වෙමි. නමුත් අපි මෙහි අවංක විය යුතුයි. #මුහම්මද් ගේ ආදර්ශය අනුගමනය කරන #මුස්ලිම්වරු සාමකාමී නොවෙති. #මුස්ලිම්වරු

සාමකාමී වන්නේ ඔවුන් හරි දේ කිරීමට තෝරාගෙන ඇති නිසාත්, #මුහම්මද් ජීවත් වූවාට වඩා හොඳ ජීවිතයක් ගත කිරීමට ඔවුන් කැමති නිසාත් පමණි.


වැඩිදුර කියවීම සඳහා:


සටහන්:


අල්කුර්ආන් උපුටා දැක්වීම් ACJU පරිවර්තනයෙන් ලබාගෙන ඇත.


1 මුහම්මද් ගේ මුල්ම චරිතාපදානය කළ ඉබ්න් ඉෂාක්ට අනුව, මෙම මංකොල්ල කෑම්  27 කට #මුහම්මද් පෞද්ගලිකව සහභාගී විය [ඉබ්න් ඉෂාක්, සිරාත් රසූල් #අල්ලාහ් (The Life of Muhammad), A. Guillaume, පරිවර්තනය. (New York: Oxford University Press, 1980), පිටු අංක 659]. මුල් කාලීන #ඉස්ලාම් දහම ගැන උනන්දුවක් දක්වන ඕනෑම අයෙකු සඳහා ඉබ්නු ඉෂාක්ගේ වාර්තා මම තරයේ නිර්දේශ කරමි.


2 එහි ම පිටු අංක 676.


3 එහි ම පිටු අංක 464: “පසුව ඔවුන් යටත් වූ අතර ප්‍රේරිතවරයා (#මුහම්මද්) ඔවුන්ව මදීනාහි සිර කළේය. . . ඉන්පසු ප්‍රේරිතවරයා මෙඩිනාහි වෙළඳපොළට ගොස් (එය අදටත් වෙළඳපොළකි) එහි අගල් හාරා ඇත. ඉන්පසු ඔහු ඔවුන් කැඳවා, එම අගල්වල ඔවුන්ගේ හිසට පහර දුන්නේය. . . . සියල්ලේම 600 ක් හෝ 700 ක් තිබුනද සමහරුන්ගේ සංඛ්‍යාව 800 හෝ 900 ක් තරම් ඉහළ අගයක් ගනී."


4 එහි ම පිටු අංක 372-373.


5 එහි ම පිටු අංක 308.


6 මේ අනුව, මෙම ලිපිය ලිවීම සඳහා #මුස්ලිම්වරයෙකු මාව මරා දැමුවහොත්, ඔහු #මුහම්මද් ගේ ඉගැන්වීම් වලට අනුකූල වනු ඇත.


7 #මුස්ලිම්වරු ගොදුරක් ඇඳේ දී ඝාතනය කිරීම පිළිබඳ එක් උදාහරණයක් සඳහා, ඉබ්නු ඉෂාක්, පිටු අංක 483: “ඔහුගේ බිරිඳ එළියට ඇවිත් ඔවුන් කවුදැයි ඇසූ අතර ඔවුන් ඇයට පැවසුවේ ඔවුන් අරාබි ජාතිකයන් බවයි. ඇය ඔවුන්ට කීවේ ඔවුන්ගේ මිනිසා මෙහි සිටින බවත් ඔවුන්ට ඇතුළට පැමිණිය හැකි බවත්ය. අප ඇතුළු වූ විට අපි ඇය මත කාමරයේ දොරට තට්ටු කළෙමු. ඔහුගේ භාර්යාව බියට පත් වී අප ගැන ඔහුට අනතුරු ඇඟවූයේය. එබැවින් ඔහු ඇඳේ සිටියදී අපි අපේ කඩු රැගෙන ඔහු වෙතට දිව ගියෙමු. ”

Comments

Popular posts from this blog

A letter to all Buddhists in the world from a concerned Buddhist

My Take on Inter-Dharma marriages (ie a Marriage Between Two Members of Two Dharmic Religions), and a Marriage Between a Dharmic Person and an Adharmic Person

A Few Timely Advises and a WARNING to All Buddhists in The World